top of page
חיפוש

עכשיו מעונן - שירותי ענן

Cloud Computing או מחשוב ענן, הם שירותי מחשוב הניתנים למשתמש באמצעות מחשב מרוחק (שרת

אינטרנטי) אליו מתחבר המשתמש בדרך כלל באמצעות רשת האינטרנט



השיפור הדרמטי במהירות הגלישה ברשת האינטרנט, בנוסף לריבוי המכשירים בהם ניתן לגלוש וצניחה במחירי האחסון ברשת האינטרנט, הוביל למצב שיותר ויותר שירותים עוברים לתצורת ענן. כיום, אפשר לעבוד על מעבד תמלילים, או תוכנות כיווץ, עריכת תמונה ועריכת קול, שנמצאות בענן. אין צורך להוריד את התוכנה ולהתקין אותה, התוכנה ניתנת כשירות (SOA). בנוסף אפשר להיעזר בשירותי אחסון מידע לצרכי גיבוי או שימוש זמין (IaaS), הכל על השרת, מאובטח, שימושי וניתן לגישה מכל נקודה ומכל מכשיר בעל יכולות גישה לרשת האינטרנט.



זה מוביל למצב שבו חברות תוכנה מספקות מערך שלם של שירותים, שירותי תוכנה הכוללים הורדה ועדכון גרסאות בנוסף לאפשרות לשמור קבצים בענן.

היתרונות ברורים, היכולת לווסת את משאבי המחשוב, כמו גם היכולת של ארגונים קטנים ובינוניים לקבל עוצמת מחשוב שהייתה עד כה שמורה לבתי עסק עצומים בגודלם.

גם ספקי החומרה מאמצים את יעילות שירותי הענן. למשל חברות כמו WesternDigital שמייצרת דיסקים בעלי יחידת תקשורת המחברת את הדיסק לענן האינטרנט. כך, מעבר לשירותי הרשת המקומית, תוכלו לגשת למידע שנשמר על הדיסק מכל נקודה בעולם ומכל מכשיר בעל יכולת גלישה.



סרטים, סדרות טלוויזיה, מוסיקה, תמונות, מסמכים אישיים - הכל בענן. האפשרות לוותר על תחנות העבודה הוותיקות שלנו ולעבור למסופים שישאבו את המידע והיכולת לעבד אותו ישירות מהענן נראית קרובה.

האם אנחנו כבר שם?

עדיין לא...

כבר היום יכולים משרדים שרוב המידע שלהם מורכב מקבצים קטנים יחסית, קבצי וורד, אקסל וכדומה, לעבור לשירות אחסון של Microsoft (ה-365 המצוין), ליהנות מאחסון אמין, זמין ומוגן ולוותר על השימוש בשרת אירגוני מקומי. כל מה שצריך הוא פס תקשורת אינטרנטי רחב ברמה ביתית - ומהירות קריאת הנתונים לא תסבול משום עיכוב או השהייה.

עסקים דוגמת משרדי גרפיקה, אנימציה, פוסט-פרודקשיין או אולפני הקלטות שעובדים עם קבצים גדולים וכבדים, יזדקקו לרוחב פס גדול משמעותית. קו חיבור ADSL ביתי לא יעשה את העבודה במקרה הזה. גם לכך יש פתרונות, אם כי הם עדיין מאוד יקרים ולא אפשריים באיזורים גדולים בארץֿ, אבל אין ספק, כי בשנים הקרובות גם זה ייפתר.

צור קשר לפגישת יעוץ עם טכנאי מקינטוש.

bottom of page